Súprava G6 – Voda a vzduch
340.00 €
s DPH
(276.42 € bez DPH)
- Kód produktu: G6
- pokusná súprava
- metodická príručka pre učiteľa
- pracovný zošit pre žiaka s návodom a podrobnými informáciami o jednotlivých pokusoch
- úložný box 35 x 27 x 11 cm
- pre žiakov ZŠ
- Expedujeme do: 72 hodín
- Vytlačiť stránku produktu
- Upozorniť priateľa na tento produkt
- Sledovať cenu produktu
- Otázky ohľadom produktu: stiefel@stiefel-eurocart.sk
Bez väčšej námahy
Zo všetkých možností, ako nadchnúť deti a mládež pre prírodné vedy, je nepochybne najefektívnejšou tá, pri ktorej môžu sami experimentovať.
Je však otázkou, či je to možné bez vynaloženia mimoriadneho úsilia učiteľa, čo sa týka jeho práce a času, najmä ak sa má experimentovanie uskutočniť počas vyučovania a s celou triedou.
Systém MEKRUPHY redukuje učiteľom vynaložené úsilie na realizáciu žiackych experimentov
na minimum a realizáciu pokusov umožňuje na rôznych miestach, nielen v špecializovanej učebni.
Vysoká efektívnosť systému MEKRUPHY
Spočíva v účinnom spolupôsobení štyroch významných faktorov:
- vysoká kvalita prístrojového vybavenia
- stabilná pracovná skupina
- vyspelá experimentálna literatúra
- výroba v Nemecku
Vybavenie systému MEKRUPHY pozostáva zo šiestich experimentálnych boxov, v ktorých sú k dispozícii všetky potrebné prístroje pre jednu alebo dve tematické oblasti. Ľahké, no predsa pevné úložné boxy z nerozbitného plastu sú navrhnuté tak, aby na pracovnom stole či na pracovnom mieste zostalo dostatok miesta pre samotné experimentovanie aj písanie.
Systém MEKRUPHY poskytuje žiakom kvalitné experimentálne prístroje, ktoré umožňujú dosiahnutie veľmi presných výsledkov. Žiaci sa v úlohe „experimentálnych spolupracovníkov“ cítia dôležito a zodpovedne. Tento spôsob umožňuje vierohodne sprostredkovať vedeckú požiadavku experimentov.
Všestranne použiteľné nástroje šetria nielen peniaze a miesto, ale zároveň podnecujú kreativitu dieťaťa.
Úložný box je vyrobený z vysoko kvalitného plastu, ktorý je odolný proti nárazu. Vďaka rozmerom 35 x 27 x 11 cm vytvára na každom stole dostatočný priestor na realizáciu pokusov. Spolu s obsahom váži iba 2 až 3 kg.
Poriadok ľahko a rýchlo
Vsadený diel boxu z vysoko kvalitného, mimoriadne odolného a vzhľadovo príťažlivého plastu poskytuje každému nástroju prostredníctvom individuálnych výrezov svoje miesto. Od začiatku to vedie deti prirodzeným spôsobom k dodržiavaniu poriadku a uľahčuje dospelým kontrolu ich činností.
Pracovné skupiny
Pracovné skupiny pozostávajú v ideálnom prípade vždy z dvoch až štyroch žiakov. Skupiny by mali byť počas jedného školského roku zachované pre všetky experimenty. Každá skupina sa zapíše do zoznamu, pričom sa jej priradí číslo. Vždy pracuje s boxom rovnakého čísla. Týmto spôsobom nesie skupina žiakov - experimentátorov osobnú zodpovednosť za „svoj“ box. Učiteľ vydáva žiakom experimentálne súpravy osobne a po ukončení experimentu ich znovu od nich osobne prevezme. Okrem experimentov v partnerských skupinách sú plánované aj experimenty v rámci celej triedy.
Základné informácie
Každá zo šiestich experimentálnych súprav disponuje brožúrou s detailnými informáciami k jednotlivým experimentom. V nich nájdete nielen vzdelávacie štandardy, ale aj dôležité informácie o prírodovednom pozadí a praktické pokyny k realizácii príslušných experimentov. Pritom sú zohľadnené rôzne doterajšie poznatky detí. Texty sú ľahko zrozumiteľné, jasne rozčlenené, prehľadne zobrazené a metodicky šikovne zostavené.
Pokusy sú usporiadané tak, aby deti s postupným experimentovaním mohli stále viac využívať svoju iniciatívu a kreativitu. Pre spoločné vyhodnotenie experimentov ponúka učiteľovi návrhy ich riešení.
Progresívny rast
Texty MEKRUPHY príručky sú zrozumiteľné, ľahko pochopiteľné a prehľadne usporiadané. Poradie pokusov je zámerne zvolené tak, aby deti mohli vďaka postupne nadobudnutým skúsenostiam čoraz väčšmi prejaviť vlastnú iniciatívu a kreativitu.
Príručky obsahujú mnoho podnetov na vzbudenie záujmu u detí o danú tematiku, ako aj postup realizácie pokusov a spôsob vyhodnocovania.
Pokusy:
- 1. Ktorá guľa vo vode pláva?
- 2. Čo pomáha pri plávaní plastelínovej guli?
- 3. Ako je možné, že oceľová loď pláva?
- 4. Dá sa vidieť, či je voda studená alebo horúca?
- 5. Kam zmizla voda?
- 6. Aký tvar má kvapka vody?
- 7. Kto drží oceľový pliešok?
- 8. Ako vychádza voda zo zeme?
- 9. Ako sa voda dostáva k nám domov?
- 10. Ako funguje vodomer?
- 11. Ako funguje fontána?
- 12. Prečo sa vreckovka nezamokrí?
- 13. Dá sa vzduch počuť?
- 14. Môže vzduch poháňať vozidlo?
- 15. Môže stojaci vzduch pôsobiť aj ako brzda?
- 16. Môže vzduch niečo niesť?
- 17. Môže vzduch niečo chrániť?
- 18. Prečo voda nevytečie?
Ďalšie potrebné nástroje: Pri pokuse č. 14 a 16 je potrebné zabezpečiť dúchadlo a stolovú batériu.
Obsah súpravy:
- úložný box
- vsadený diel s výrezmi na každý nástroj
- silikónová hadica
- statívová tyč
- adaptér
- dvojcestný ventil
- dóza so 4 guľami
- plastová kadička
- plastová striekačka (20 ml)
- bublinková fólia v dóze
- Petriho miska s vekom
- plastelína v dóze
- skrutka s ryhovanou hlavou
- oceľový pliešok
- hadicová spojka
- kúsok hadice
- ukazovateľ prietoku vzduchu
- lievik
- kolík so závitom
- držiak dosky
- PVC doska
- skúmavka
- pipeta s klobúčikom
- merací vozík